About Me

Mitt foto
2 barnmamma som älskar att måla o pyssla o mycket annat.

Mina barn

Mina barn

Välkommen till min blogg!

Mest om barn men även annat.







onsdag 3 februari 2010

Snö!

Denna snö..fint e´det ju men börjar tröttna lite på det.Näst intill omöjligt att vara ute med cadillacen (barnvagnen för dem som inte begrep det hihi)nu. Fan,dem skottar ju fan så dåligt o inte tänker dem på oss med vagnar.Tänk då på dem äldre...hur ska dem kunna vara ute å´gå i detta väder?Va i stan igår o hälsade på min far o han e´67 år gammal o vågar ju knappt utanför sin dörr. Här är hela terassen full med snö, så man inte kan öppna dörren-ja det hade inte gått om man inte skottade lite då o då.Det är ju där jag går ut o röker så det e´ju därför jag måste få bort snön hihi.Sen en sak om bussarna j undrar lite över-har dem krymp i storlek????Det var betydligt trängre utrymme i den bussen j åkte i igår än tidigare!I dem vanliga bussarna så kan man ställa barnvagnarna utåt mot dörrarna,i denna skulle inte det gått om j inte hade haft en vagn med uppfällbart handtag!Men ändå var det trångt!Sen ska väl bussarna kunna höja o sänka sig?Och det är väl för att dem äldre ska ha lättare för att gå av bussarna,men denna verkade inte ha den funktionen heller. Blir så trött!Sen det här med busskortet,vad skulle det vara för nytta med att ändra på dem?Asså nu ska man ju bara visa kortet för en avläsare,istället för att stoppa ner det i avläsaren...det var väl bra som det va!Eller?Slänga ut pengar på sånt onödigt.Jaja nu har j gnällt färdigt om det-nu till något roligare..Tänkte berätta om min lilla tös..o stora tös.Den äldsta är 13 o minsta 2 månader(Har bara 2),men det räcker så gott så.Graviditeten med dem båda var rätt jobbig,var väldigt trött..förlossningen med första var ok,men andra var jobbigare...tiden efter har varit väldigt kämpig.Det är väl inte förren nu jag börjar hitta mig själv igen o börjar känna mig som en människa.Vet inte vad det beror på,åldern kanske..vem vet!Stora tjejen är så stolt o lycklig över sin lillasyster förstås!Älskar båda innerligt!

Så nu har jag inte tid att sitta här längre o skriva-tills vi ses igen!Ha det gött!Puzz o Kram!

0 kommentarer: